hamasfag hamasfag .

hamasfag

بهترين ضدآفتاب براي پوست مختلط

پوست مختلط داراي ويژگي هاي پوست چرب و خشك است. اين نوع پوست، منافذ باز دارد كه در زير آنها سبوم (ماده روغني كه دليل براق بودن پوست است) ترشح مي شود؛ اين منافذ توسط سلول هاي مرده پر شده و تجمع سبوم موجب بزرگتر شدن آنها مي شود.

اين منافذ با هيچ دارو يا كرمي كوچك نمي شوند، اما شما مي توانيد با استفاده از پاك كننده ها آنها را هميشه تميز نگه داريد. علاوه بر منافذ باز، براق بودن، يكي ديگر از ويژگي پوست هاي مختلط است. اين درخشندگي در بعضي از نقاط پوست به خصوص در ناحيه T صورت (پيشاني و گونه ها)، بيشتر ديده مي شود.

پوست هاي مختلط بيش از ساير پوست ها مستعد جوش هاي سرسياه و سرسفيد هستند و دليل آن انباشته شدن سلول هاي مرده در منافذ است؛ همچنين در برخي از اين افراد شوره سر رايج بوده و آنها با مشكل خشكي و پوسته شدن پوست سر مواجه هستند. در ادامه با ما همراه باشيد تا بهترين ضدآفتاب براي پوست مختلط را براي شما عزيزان معرفي نماييم.

ويژگي هاي پوست مختلط چيست ؟
ويژگي هاي پوست مختلط چيست ؟
ويژگي هاي پوست مختلط چيست ؟
منافذ باز
پوست براق
وجود جوش هاي سرسياه و سرسفيد
شوره سر
آكنه و پوسته شدن پوست
عوامل مؤثر در ايجاد پوست چرب
بسياري از ويژگي ها را افراد از طريق ژن به ارث مي برند و نوع پوست نيز ژنتيك است. يكي ديگر از عوامل مهم در مختلط شدن پوست، وجود غدد سبوم فعال در ناحيه T صورت است؛ اين غدد در همه افراد وجود دارد اما در در كساني كه پوست تركيبي دارند، فعال تر بوده و موجب درخشندگي و شفاف شدن پوست مي شود.

از ديگر عوامل مؤثر در ايجاد پوست مختلط، عوامل محيطي، استفاده از محصولات آرايشي و بهداشتي خاص، عادات وسبك زندگي هستند. برخي از محصولات بهداشتي موجب فعال شدن سبوم و تحريك پوست مي شوند؛ با استفاده از آنها پوست شما در قسمت هايي بيش از اندازه چرب و قسمت هاي ديگر خشك مي شود.

اهميت استفاده از كرم ضدآفتاب در تمام طول سال
يكي از مهمترين برنامه هاي مراقبت از پوست ( روتين پوست )، مصرف روزانه كرم ضدآفتاب است. انتخاب محصولات آرايش و بهداشتي مناسب براي پوست هاي مختلط، كمي مشكل است؛ به خصوص اگر در ناحيه T صورت، پوستي چربي و روغني داشته باشيد. اگر در بيشتر نواحي صورت، پوست شما چرب است، از محصولات مخصوص پوست هاي چرب استفاده كنيد.

اگر پوست شما در بيشتر نواحي خشك است، بايد كرم هاي آبرسان و مرطوب كننده مصرف كنيد؛ اما توجه داشته باشيد اين كرم ها را به قسمت هاي چرب پوست، نماليد. از آنجايي كه كرم ضدآفتاب محافظ پوست در مقابل اشعه هاي مضر است و همچنين خطر ابتلا به سرطان پوست را كاهش مي دهد، حتما استفاده از آن را در برنامه خود بگنجانيد و با انتخاب يك ضدآفتاب مناسب براي پوست هاي مختلط، از پيري و لكدار شدن پوست جلوگيري كنيد.

نكات مهم درباره كرم ضدآفتاب براي پوست مختلط
نكات مهم درباره كرم ضدآفتاب براي پوست مختلط
نكات مهم درباره كرم ضدآفتاب براي پوست مختلط
SPF
SPF، فاكتور محافظت پوست در مقابل آفتاب بوده و عدد مربوط به آن نشان دهنده سرعت قرمز شدن پوست در مقابل آفتاب است. در واقع اين عدد نشان دهنده توانايي كرم ضدآفتاب براي جلوگيري از آسيب اشعه هاي مضر خورشيد به پوست است. بهترين كرم هاي ضدآفتاب، SPF بالاي ۳۰ دارند و هر دو ساعت يك بار بايد روي پوست تجديد شوند.

اشعه UVA
اين اشعه علت اصلي پيري ،چين و چروك و عامل اصلي سرطان پوست است و مي تواند به لايه هاي عميق پوست نفوذ كرده و آسيب هاي جدي به آن وارد كند.

اشعه UVB
علت اصلي قرمزي و آفتاب سوختگي پوست است و به پيشرفت سرطان كمك مي كند. با اين تفاسير يك كرم ضدآفتاب مناسب بايد SPF بالا داشته باشد تا از پوست در مقابل اشعه هاي UVB و UVA محافظت كند.

كرم ضدآفتاب شيميايي يا كرم ضدآفتاب فيزيكي ؟
كرم ضدآفتاب شيميايي: اين كرم حاوي موادي مثل از تينوزورب اِس و تينوزورب اِم ، اكتوكريل باشد. اين فيلترها از اثرات مضر آفتاب روي پوست جلوگيري كرده، نور UV را جذب مي كنند و مانع نفوذ آن به پوست مي شوند. كرم ضدآفتاب شيميايي ممكن است در برخي از افراد ايجاد حساسيت كند. فراموش نكنيد كه ۲۰-۳۰ دقيقه قبل از خروج از منزل، آن را استفاده كنيد.

كرم ضدآفتاب فيزيكي: اين كرم حاوي دي اكسيد تيتانيوم يا اكسيد روي بوده و نور آفتاب را از سطح پوست منعكس مي كند. كرم ضدآفتاب فيزيكي بلافاصله بعد از مصرف، محافظت از پوست را شروع مي كند.

بهترين كرم ضدآفتاب براي پوست هاي مختلط
بهترين كرم ضدآفتاب براي پوست هاي مختلط
بهترين كرم ضدآفتاب براي پوست هاي مختلط
اگر پوست مختلط داريد بايد از كرم ضدآفتابي استفاده كنيد كه رطوبت بيشتري به مناطق خشك برساند اما موجب براق شدن نواحي چرب صورت نشود. در ادامه نكات مهمي در رابطه با انتخاب ضدآفتاب مناسب براي پوست تركيبي ذكر مي شود.

محصولات فاقد عطر
افرادي كه پوست مختلط دارند با پوسته پوسته شدن در برخي از نواحي صورت مواجه هستند؛ خشكي پوست در اين نواحي با رايحه و عطر موجود در كرم ضدآفتاب تحريك و تشديد مي شود. توجه كنيد كه هنگام انتخاب كرم ضدآفتاب، محصولات طبيعي حاوي مواد معدني را تهيه كنند. كرم هاي ضد آفتاب سينره با اس پي اف ۵۰ بدون رنگ يا كرم ضد آفتاب سينره با اس پي اف ۶۰ رنگي بهترين گزينه براي افراد داراي پوست مختلط است.

محصولات غير كومدوژنيك
از آنجايي كه منافذ پوست در افراد داراي پوست مختلط، باز است؛ بايد از كرم ضدآفتابي استفاده كنيد كه موجب بسته شدن منافذ پوستي نشود. محصولات آرايشي و بهداشتي كومدوژنيك، موجب بسته شدن منافذ و بروز آكنه و لكه هاي پوستي مي شوند؛ بنابراين محصولات غير كومدوژن زا براي پوست مختلط گزينه مناسبي است.

محصولات فاقد الكل و روغن
هنگام انتخاب كرم ضدآفتاب براي پوست مختلط، توجه داشته باشيد كه كرم فاقد الكل باشد؛ چرا كه اين ماده موجب تحريك و خشكي پوست مي شود. علاوه بر اين از كرم هاي حاوي روغن نارگيل و روغن بادام اجتناب كنيد زيرا اين مواد موجب بسته شدن منافذ پوست و ايجاد آكنه و جوش مي شوند.

زمان و نحوه استفاده از كرم ضدآفتاب
قبل از استفاده از كرم ضدآفتاب، ابتدا پوست را خوب بشوييد و تميز كنيد. كرم ضدآفتاب را به صورت نقطه اي روي صورت قرار دهيد و بعد به طور مساوي روي سطح پوست بماليد. همچنين مي توانيد قبل از مصرف ضدآفتاب از كرم هاي مرطوب كننده براي نواحي خشك صورت و كرم هاي مخصوص پوست هاي چرب براي ناحيه T شكل استفاده كنيد. بهتر است ۱۵-۳۰ قبل از خارج شدن از منزل كرم را استفاده كرده و هر دو ساعت آن را تجديد كنيد.

تغيير سبك زندگي براي درمان پوست مختلط
تغيير سبك زندگي براي درمان پوست مختلط
تغيير سبك زندگي براي درمان پوست مختلط
ورزش
ورزش منظم مي تواند موجب كاهش استرس شده و سلامتي و شادابي را به پوست شما هديه دهد. برنامه ورزشي روزانه، باعث ترشح آندورفين در بدن شده و به خواب بهتر كمك مي كند؛ همچنين با بهبود گردش خون، اكسيژن و مواد مغذي بيشتري به پوست رسيده و سلامت آن تضمين مي شود.

استفاده مداوم از كرم ضدآفتاب
در هر زماني از سال و در هر مكاني كه هستيد، استفاده از كرم ضدآفتاب مناسب را فراموش نكنيد. هنگام خريد كرم حتما به مواردي كه در بالا ذكر شد، توجه داشته باشيد.

كاهش استرس
استرس تأثير مستقيمي روي سلامت بدن و پوست شما دارد و موجب افزايش چين و چروك و تشديد بيماري هاي پوستي مي شود. شما مي توانيد از طريق ورزش، مديتيشن، گوش دادن به موسيقي، پياده روي و ماساژ درماني، استرس خود را كم كنيد. توجه داشته باشيد كه زود و كافي خوابيدن نيز تأثير زيادي در زيبايي پوست دارد.

سخن پاياني
پوست مختلط داراي منافذ باز، جوش هاي سرسياه و سرسفيد است؛ از آنجايي كه اين نوع پوست مستعد بروز آكنه و جوش در برخي نواحي و خشكي و پوسته شدن در نواحي ديگر است، بايد كرم ضدآفتابي را انتخاب كنيد كه از بسته شدن منافذ جلوگيري كرده و فاقد الكل و روغن باشد.

كرم هاي حاوي مواد معدني با SPF بالاي ۳۰، غير كومدوژن زا و فاقد مواد خوشبو كننده بهترين گزينه براي پوست هاي چرب هستند. شما مي توانيد از كرم هاي ضدآفتاب سينره براي پوست هاي مختلط كه غير كومدوژنيك و داراي SPF بالا هستند، استفاده كنيد.

https://cinere.ir/blog/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%b6%d8%af%d8%a2%d9%81%d8%aa%d8%a7%d8%a8-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d9%be%d9%88%d8%b3%d8%aa-%d9%85%d8%ae%d8%aa%d9%84%d8%b7/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۲۳:۲۹ توسط:islamimina موضوع: نظرات (0)