hamasfag hamasfag .

hamasfag

بهترین ضدآفتاب برای پوست مختلط

پوست مختلط دارای ویژگی های پوست چرب و خشک است. این نوع پوست، منافذ باز دارد که در زیر آنها سبوم (ماده روغنی که دلیل براق بودن پوست است) ترشح می شود؛ این منافذ توسط سلول های مرده پر شده و تجمع سبوم موجب بزرگتر شدن آنها می شود.

این منافذ با هیچ دارو یا کرمی کوچک نمی شوند، اما شما می توانید با استفاده از پاک کننده ها آنها را همیشه تمیز نگه دارید. علاوه بر منافذ باز، براق بودن، یکی دیگر از ویژگی پوست های مختلط است. این درخشندگی در بعضی از نقاط پوست به خصوص در ناحیه T صورت (پیشانی و گونه ها)، بیشتر دیده می شود.

پوست های مختلط بیش از سایر پوست ها مستعد جوش های سرسیاه و سرسفید هستند و دلیل آن انباشته شدن سلول های مرده در منافذ است؛ همچنین در برخی از این افراد شوره سر رایج بوده و آنها با مشکل خشکی و پوسته شدن پوست سر مواجه هستند. در ادامه با ما همراه باشید تا بهترین ضدآفتاب برای پوست مختلط را برای شما عزیزان معرفی نماییم.

ویژگی های پوست مختلط چیست ؟
ویژگی های پوست مختلط چیست ؟
ویژگی های پوست مختلط چیست ؟
منافذ باز
پوست براق
وجود جوش های سرسیاه و سرسفید
شوره سر
آکنه و پوسته شدن پوست
عوامل مؤثر در ایجاد پوست چرب
بسیاری از ویژگی ها را افراد از طریق ژن به ارث می برند و نوع پوست نیز ژنتیک است. یکی دیگر از عوامل مهم در مختلط شدن پوست، وجود غدد سبوم فعال در ناحیه T صورت است؛ این غدد در همه افراد وجود دارد اما در در کسانی که پوست ترکیبی دارند، فعال تر بوده و موجب درخشندگی و شفاف شدن پوست می شود.

از دیگر عوامل مؤثر در ایجاد پوست مختلط، عوامل محیطی، استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی خاص، عادات وسبک زندگی هستند. برخی از محصولات بهداشتی موجب فعال شدن سبوم و تحریک پوست می شوند؛ با استفاده از آنها پوست شما در قسمت هایی بیش از اندازه چرب و قسمت های دیگر خشک می شود.

اهمیت استفاده از کرم ضدآفتاب در تمام طول سال
یکی از مهمترین برنامه های مراقبت از پوست ( روتین پوست )، مصرف روزانه کرم ضدآفتاب است. انتخاب محصولات آرایش و بهداشتی مناسب برای پوست های مختلط، کمی مشکل است؛ به خصوص اگر در ناحیه T صورت، پوستی چربی و روغنی داشته باشید. اگر در بیشتر نواحی صورت، پوست شما چرب است، از محصولات مخصوص پوست های چرب استفاده کنید.

اگر پوست شما در بیشتر نواحی خشک است، باید کرم های آبرسان و مرطوب کننده مصرف کنید؛ اما توجه داشته باشید این کرم ها را به قسمت های چرب پوست، نمالید. از آنجایی که کرم ضدآفتاب محافظ پوست در مقابل اشعه های مضر است و همچنین خطر ابتلا به سرطان پوست را کاهش می دهد، حتما استفاده از آن را در برنامه خود بگنجانید و با انتخاب یک ضدآفتاب مناسب برای پوست های مختلط، از پیری و لکدار شدن پوست جلوگیری کنید.

نکات مهم درباره کرم ضدآفتاب برای پوست مختلط
نکات مهم درباره کرم ضدآفتاب برای پوست مختلط
نکات مهم درباره کرم ضدآفتاب برای پوست مختلط
SPF
SPF، فاکتور محافظت پوست در مقابل آفتاب بوده و عدد مربوط به آن نشان دهنده سرعت قرمز شدن پوست در مقابل آفتاب است. در واقع این عدد نشان دهنده توانایی کرم ضدآفتاب برای جلوگیری از آسیب اشعه های مضر خورشید به پوست است. بهترین کرم های ضدآفتاب، SPF بالای ۳۰ دارند و هر دو ساعت یک بار باید روی پوست تجدید شوند.

اشعه UVA
این اشعه علت اصلی پیری ،چین و چروک و عامل اصلی سرطان پوست است و می تواند به لایه های عمیق پوست نفوذ کرده و آسیب های جدی به آن وارد کند.

اشعه UVB
علت اصلی قرمزی و آفتاب سوختگی پوست است و به پیشرفت سرطان کمک می کند. با این تفاسیر یک کرم ضدآفتاب مناسب باید SPF بالا داشته باشد تا از پوست در مقابل اشعه های UVB و UVA محافظت کند.

کرم ضدآفتاب شیمیایی یا کرم ضدآفتاب فیزیکی ؟
کرم ضدآفتاب شیمیایی: این کرم حاوی موادی مثل از تینوزورب اِس و تینوزورب اِم ، اکتوکریل باشد. این فیلترها از اثرات مضر آفتاب روی پوست جلوگیری کرده، نور UV را جذب می کنند و مانع نفوذ آن به پوست می شوند. کرم ضدآفتاب شیمیایی ممکن است در برخی از افراد ایجاد حساسیت کند. فراموش نکنید که ۲۰-۳۰ دقیقه قبل از خروج از منزل، آن را استفاده کنید.

کرم ضدآفتاب فیزیکی: این کرم حاوی دی اکسید تیتانیوم یا اکسید روی بوده و نور آفتاب را از سطح پوست منعکس می کند. کرم ضدآفتاب فیزیکی بلافاصله بعد از مصرف، محافظت از پوست را شروع می کند.

بهترین کرم ضدآفتاب برای پوست های مختلط
بهترین کرم ضدآفتاب برای پوست های مختلط
بهترین کرم ضدآفتاب برای پوست های مختلط
اگر پوست مختلط دارید باید از کرم ضدآفتابی استفاده کنید که رطوبت بیشتری به مناطق خشک برساند اما موجب براق شدن نواحی چرب صورت نشود. در ادامه نکات مهمی در رابطه با انتخاب ضدآفتاب مناسب برای پوست ترکیبی ذکر می شود.

محصولات فاقد عطر
افرادی که پوست مختلط دارند با پوسته پوسته شدن در برخی از نواحی صورت مواجه هستند؛ خشکی پوست در این نواحی با رایحه و عطر موجود در کرم ضدآفتاب تحریک و تشدید می شود. توجه کنید که هنگام انتخاب کرم ضدآفتاب، محصولات طبیعی حاوی مواد معدنی را تهیه کنند. کرم های ضد آفتاب سینره با اس پی اف ۵۰ بدون رنگ یا کرم ضد آفتاب سینره با اس پی اف ۶۰ رنگی بهترین گزینه برای افراد دارای پوست مختلط است.

محصولات غیر کومدوژنیک
از آنجایی که منافذ پوست در افراد دارای پوست مختلط، باز است؛ باید از کرم ضدآفتابی استفاده کنید که موجب بسته شدن منافذ پوستی نشود. محصولات آرایشی و بهداشتی کومدوژنیک، موجب بسته شدن منافذ و بروز آکنه و لکه های پوستی می شوند؛ بنابراین محصولات غیر کومدوژن زا برای پوست مختلط گزینه مناسبی است.

محصولات فاقد الکل و روغن
هنگام انتخاب کرم ضدآفتاب برای پوست مختلط، توجه داشته باشید که کرم فاقد الکل باشد؛ چرا که این ماده موجب تحریک و خشکی پوست می شود. علاوه بر این از کرم های حاوی روغن نارگیل و روغن بادام اجتناب کنید زیرا این مواد موجب بسته شدن منافذ پوست و ایجاد آکنه و جوش می شوند.

زمان و نحوه استفاده از کرم ضدآفتاب
قبل از استفاده از کرم ضدآفتاب، ابتدا پوست را خوب بشویید و تمیز کنید. کرم ضدآفتاب را به صورت نقطه ای روی صورت قرار دهید و بعد به طور مساوی روی سطح پوست بمالید. همچنین می توانید قبل از مصرف ضدآفتاب از کرم های مرطوب کننده برای نواحی خشک صورت و کرم های مخصوص پوست های چرب برای ناحیه T شکل استفاده کنید. بهتر است ۱۵-۳۰ قبل از خارج شدن از منزل کرم را استفاده کرده و هر دو ساعت آن را تجدید کنید.

تغییر سبک زندگی برای درمان پوست مختلط
تغییر سبک زندگی برای درمان پوست مختلط
تغییر سبک زندگی برای درمان پوست مختلط
ورزش
ورزش منظم می تواند موجب کاهش استرس شده و سلامتی و شادابی را به پوست شما هدیه دهد. برنامه ورزشی روزانه، باعث ترشح آندورفین در بدن شده و به خواب بهتر کمک می کند؛ همچنین با بهبود گردش خون، اکسیژن و مواد مغذی بیشتری به پوست رسیده و سلامت آن تضمین می شود.

استفاده مداوم از کرم ضدآفتاب
در هر زمانی از سال و در هر مکانی که هستید، استفاده از کرم ضدآفتاب مناسب را فراموش نکنید. هنگام خرید کرم حتما به مواردی که در بالا ذکر شد، توجه داشته باشید.

کاهش استرس
استرس تأثیر مستقیمی روی سلامت بدن و پوست شما دارد و موجب افزایش چین و چروک و تشدید بیماری های پوستی می شود. شما می توانید از طریق ورزش، مدیتیشن، گوش دادن به موسیقی، پیاده روی و ماساژ درمانی، استرس خود را کم کنید. توجه داشته باشید که زود و کافی خوابیدن نیز تأثیر زیادی در زیبایی پوست دارد.

سخن پایانی
پوست مختلط دارای منافذ باز، جوش های سرسیاه و سرسفید است؛ از آنجایی که این نوع پوست مستعد بروز آکنه و جوش در برخی نواحی و خشکی و پوسته شدن در نواحی دیگر است، باید کرم ضدآفتابی را انتخاب کنید که از بسته شدن منافذ جلوگیری کرده و فاقد الکل و روغن باشد.

کرم های حاوی مواد معدنی با SPF بالای ۳۰، غیر کومدوژن زا و فاقد مواد خوشبو کننده بهترین گزینه برای پوست های چرب هستند. شما می توانید از کرم های ضدآفتاب سینره برای پوست های مختلط که غیر کومدوژنیک و دارای SPF بالا هستند، استفاده کنید.

https://cinere.ir/blog/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%b6%d8%af%d8%a2%d9%81%d8%aa%d8%a7%d8%a8-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d9%be%d9%88%d8%b3%d8%aa-%d9%85%d8%ae%d8%aa%d9%84%d8%b7/


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۲۳:۲۹ توسط:islamimina موضوع: نظرات (0)